Crème de la Crème: (H)eerlijke ijsjes
Een nieuw product lanceren én datzelfde product tegelijkertijd koppelen aan een goed doel? Weinig ondernemingen zouden dit aandurven, maar voor sociaal ondernemer Rik Zweegers was het een logische keuze. Onder het label ‘Eat good, do good’ lanceerde de Hasseltse ijsfabriek Crème de la Crème NV twee nieuwe organic ijssmaken volledig in thema van Plan International. Per verkocht potje gaat er €0,50 naar ons project in Niger. Krijg hier tips over hoe Crème de la Crème zijn CSR-strategie van A tot Z doortrok.
De Luierhoek: Sociale webshop
Trouwe Plan Ouder Catty schakelt haar bedrijf ‘De Luierhoek’ in met enkele toffe cause-related marketing acties op haar webshop. Per aankoop van een startpakket met wasbare luiers, natuurlijk verzorgingsproducten of het "Iv’e got the power’-body’tje" schenkt zij 5% aan ons project voor de allerkleinsten in Bolivië. Lees hier wat haar inspireerde om dit in haar businessplan op te nemen.
Litiguard: Pro bono advies als Plan Ouders
Dankzij het engagement van advocatenkantoor Litiguard kunnen we rekenen op gratis juridisch advies zoals bijvoorbeeld het nakijken van bepaalde contracten of bij het opmaken van samenwerkingsakkoorden. Naast deze pro bono ondersteuning is elke medewerker binnen Litiguard ook Plan Ouder.
Marc Cain: Solidair shoppen
Modefabrikant Marc Cain ontwierp twee exclusieve accessoires: een lederen handtas en bijhorende sjaal. In meer dan 6 landen gingen deze vlotjes over de toonbank. 50% van de nettowinst wordt geïnvesteerd in onderwijsprojecten voor meisjes. Hoe deze internationale samenwerking tot stand kwam lees je hier.