Wanneer het gaat om audiovisuele content, zijn nauwkeurigheid, een oog voor esthetiek en optimale resultaten jouw ding!
Wat drijft jou? Foto's maken die opvallen en twee keer doen kijken? Beeldmateriaal bewerken en monteren om pakkende verhalen te vertellen? En last but not least, deel uitmaken van een vernieuwend team van enthousiaste collega’s die de wereld verbeteren voor meisjes?
Ben jij onze nieuwe collega?
Stuur ons jouw CV, sollicitatiebrief en portfolio. We kijken ernaar uit je te ontmoeten!
Over Plan International België
Plan International België werkt al meer dan 40 jaar aan een wereld die rechtvaardig en veilig is voor alle kinderen. Ieder kind heeft recht op onderwijs en moet de kans krijgen zich te ontwikkelen. Deze roep om rechtvaardigheid begint bij dezelfde kansen voor meisjes en jongens. Meisjes worden nog te vaak achtergesteld en gediscrimineerd, soms zelfs bedreigd en mishandeld.
Plan International België maakt deel uit van een ambitieuze internationale federatie met projecten in bijna 80 landen (waaronder België). Met onze projecten genereren we impact, via beleidsbeïnvloeding, sensibilisering en projecten met en voor kinderen en jongeren.
Plan International België is een sterk groeiende organisatie. Tijdens de laatste 5 jaar steeg ons inkomen van 23 miljoen naar 27 miljoen en groeiden we van 40 naar meer dan 65 zeer gedreven collega’s.
Om de straffe ambities van Plan International België nog sterker te vertalen naar een betere toekomst voor kinderen en jongeren, zijn we op zoek naar een enthousiaste en vaardige Audio-visual Designer.
Je functie
Je bent verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van inspirerende en kwalitatieve creatieve content. Deze is gericht op het versterken van de naamsbekendheid en reputatie van Plan International België als NGO met expertise in meisjesrechten en gendergelijkheid, op het ontwikkelen van een gemeenschap van trouwe aanhangers, en op het bereiken van de fondsenwervingsdoelstellingen die onze programma's en activiteiten financieren.
Samen met zeven collega’s maak je deel uit van het Marketing Communication & Campaigns (MCC) team dat coherente en boeiende communicatie ontwikkelt.
Je verantwoordelijkheden
- Ontwerp. Je brengt onze visuele identiteit naar een hoger niveau.
- Je ontwikkelt een sterke en herkenbare identiteit voor Plan International Belgium. Het is de etalage die ons, onze missie en onze waarden vertegenwoordigt. Het is afgestemd op de richtlijnen van ons Internationaal kantoor en spreekt ons doelpubliek aan
- Je komt met innovatieve, creatieve content ideeën die relevant zijn voor onze doelgroep
- Je blijft op de hoogte van trends en zorgt ervoor dat onze audiovisuele inhoud relevant is voor onze financiële en maatschappelijke doelstellingen
- Brand Guardian. Je zorgt voor de implementatie en het juiste gebruik van onze visuele identiteit in alle externe communicatie van Plan International Belgium, d.m.v.:
- Creatie van een “brand book” in samenwerking met de NL & FR copywriters om onze tone of voice te laten aansluiten
- Verspreiding van dit “brand book” en toezicht op het juiste gebruik ervan
- Kwaliteitscontrole van onze externe publicaties
- Evaluatie van de visuele communicatie komende van externe partners
- Ontwerpen en ontwikkelen van inhoud: foto's, afbeeldingen, video's.
Je bepaalt de creatieve vereisten, zoekt en selecteert beelden, bewerkt ze, maakt ze aantrekkelijk, relevant en on-brand. Bovendien pas je ze aan de communicatiekanalen aan. Dit zijn er enkele:
- Onze website en blog
- Fondsenwervingsplatformen (donaties, webshop, crowdfunding)
- Onze donateursruimte
- Nieuwsbrieven
- Social media
- Media: display, TV, tijdschriften, kranten, enz.
- Drukwerk: brochures, posters, banners, brieven, flyers, uitnodigingen
- Promotiemateriaal
- Persmappen
- Presentaties
- Het jaarverslag
- Deskundige ondersteuning. Je zorgt voor de kwaliteit van onze visuele communicatie door je expertise te delen met de andere collega’s:
- Richtlijnen geven voor het verzamelen van inhoud
- Adviseren over inhoud, formats en technische specificaties
- Tussenpersonen begeleiden bij de productie van inhoud (geëngageerde jongeren, vrijwilligers, donateurs, enz.)
- Templates maken om de efficiëntie te verhogen
- Creatieve inhoud voor een gespecialiseerd publiek of specifieke partners (bijv. scholen, bedrijfspartners, enz.)
- Je blijft op de hoogte van best practices en trends in visuele communicatie om de relevantie van onze inhoud te waarborgen en innovatieve ideeën voor te stellen.
- Sector expertise: je raakt vertrouwd met onze missie en de thema’s waarop we werken, zoals:
- Meisjesrechten en kinderrechten
- Gendergelijkheid
- Bescherming tegen geweld
- Inclusief en kwalitatief hoogstaand onderwijs
- Meisjes, jongens en jongeren als actoren van verandering
- Vaardigheden en kansen op werk en ondernemerschap voor jongeren
- Humanitaire respons in crisissituaties
7. MCC projecten: Je neemt deel aan de transversale projecten van het Marketing Communicatie & Campaigns team:
- Planning van de redactionele inhoud
- Ontwikkeling van bewustmakings- en fondsenwervingscampagnes
- Het ontwerpen van de strategie en het actieplan
- Back-up voor je collega's
Je profiel
Technische vaardigheden
- Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring in de productie van diverse audiovisuele content en een portfolio om dit te bewijzen
- Perfecte kennis van Adobe Creative Cloud tools; met name Photoshop, Illustrator, Premiere Pro, After Effect en InDesign
- Het vermogen om de visuele stijl aan te passen aan het merk/de organisatie, het doel, de doelgroep en het type media dat wordt gebruikt
- De vaardigheid om uit veel inhoud het beste te filteren
- Het vermogen om een boodschap in beeld(en) te vertalen: zowel voor een symbool, afbeelding als voor een videoverslag
- Het vermogen om een duidelijke, aantrekkelijke en passende storytelling te ontwerpen en af te leveren
- Praktische kennis van technische specificaties voor digitaal en print
- Goede kennis van het Nederlands, Frans en Engels
- Kennis van MS Office
- Vaardigheden in illustratie en fotografie zijn een pluspunt
Andere vaardigheden
- Een creatieve persoon met de voeten op de grond
- Het vermogen om meerdere projecten tegelijk te beheren
- Goede organisatie en beheer van tijd en deadlines
- Resultaatgericht
- Flexibel en agile
- Proactief en met zin voor initiatief
- Teamspeler: je werkt nauw samen met je collega’s, zowel binnen het Marketing Communicatie & Campaigns team als met collega's van andere afdelingen
- Aandachtig voor detail, nauwgezet, precies
- Digital mindset met een goede kennis van sociale netwerken
- Communicatief, meningen kunnen uiten en vragen durven stellen
- Belangstelling voor de sector humanitaire hulp en internationale samenwerking, kinderrechten, gelijkheid van mannen en vrouwen. Bereidheid om in deze gebieden te investeren om de nodige deskundigheid voor de functie te verwerven
- Gedrag volgens de waarden van Plan International Belgium
Ons Aanbod
- De kans om je in te zetten voor de rechten van het kind en de gelijkheid van meisjes, wereldwijd en in België.
- Een maatschappelijk geëngageerde werkomgeving met een uitstekende reputatie en zo’n 65 gedreven mensen.
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling in een zowel Belgische als internationale context.
- Een voltijdse arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur, een binnen de ngo-sector competitieve verloning aangevuld met extralegale voordelen (groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, volledige terugbetaling woon-werkverkeer via openbaar vervoer, mogelijkheid tot telewerk, telewerk vergoeding)
Plan International België is gelegen in het hartje van Brussel, naast het Centraal Station.
Geïnteresseerd?
Dan horen we graag van je! Zend je CV en motivatiebrief naar job@planinternational.be met als referentie “Audio-visual Designer”, ten laatste op 25 mei 2023.
Als onderdeel van ons beleid inzake de bescherming van kinderen en jongeren, vragen wij aan elke werknemer om een uittreksel uit het strafregister aan ons voor te leggen (model 2).
Voor Plan International zijn gelijke kansen heel belangrijk! We selecteren jou daarom op basis van je kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht je leeftijd, afkomst, geslacht, seksuele identiteit, religie of andere criteria die geen verband houden met de functie.