Onder het label ‘Eat good, do good’ lanceerden we twee nieuwe organische ijssmaken. Per verkocht potje gaat er € 0.50 naar een project in Niger van Plan International.
Wat is cause-related marketing?
Cause-related marketing betekent dat u als eigenaar van een webshop of zaak een bepaald product of verkoopsactie (= marketing) koppelt aan een goed doel (= cause). Wist u dat 88% van de consumenten eerder een product koopt van een sociaal ondernemend bedrijf? Een win-win situatie voor zowel het goede doel als bedrijf.
Concreet
- Tijdens een persoonlijk gesprek leert u ons beter kennen en krijgen wij een duidelijk beeld van uw doelstelling en bedrijfscultuur
- Samen werken we een specifieke verkoopactie uit en kiest u een project dat u wil steunen
- Elke 6 maand ontvangt u een algemene update over het project dat u ondersteunt. U kan zelfs op projectbezoek gaan!
Voorbeelden ter inspiratie:
- Bij het verkopen van een bepaald product gaat er 1 euro naar het project.
- Elk kwartaal schenkt u een klein percentage van uw winst.
- Per product betalen klanten iets meer voor het goede doel. Dat bedrag wordt verdubbeld door uw bedrijf.
- U rekent verzendkosten aan, maar zet die som aan de kant voor het project dat u steunt.
- Klanten zetten de spaarpunten op hun klantenkaart om in financiële steun voor het project.
Deze bedrijven doen het al!
Crème de la Crème
Onder het label ‘Eat good, do good’ lanceerde de Hasseltse ijsfabriek Crème de la Crème NV twee nieuwe organic ijssmaken volledig in thema van Plan International. Per verkocht potje gaat er €0,50 naar ons project in Niger. Krijg hier tips over hoe Crème de la Crème zijn CSR-strategie van A tot Z doortrok in de productontwikkeling.