Speciaal voor Moederdag ontwierp het Duitse modelabel Marc Cain voor Plan International een bijzondere limited edition handtas met een hart. De lederen tas is fashion én fair! Want 50% van de opbrengst van de wereldwijde verkoop gaat naar onze onderwijsprojecten. Een toonvoorbeeld van een geslaagde CRM-actie.
Om de unieke band tussen mama’s en hun kinderen in de verf te zetten, kozen de designers van de fashiongigant voor een zwarte lederen tas afgewerkt met een opvallend rood hart. Consumenten konden naar hartenlust verantwoord shoppen, want 50 procent van de opbrengst wordt geïnvesteerd in onze projecten, meer specifiek in onze onderwijsprojecten voor meisjes.
Marc Cain viert mama’s die iets willen teruggeven aan de wereld.
Internationale samenwerking
Als Internationaal modemerk was Marc Cain niet alleen dé geschikte partner dankzij haar internationaal bereik, ook de positieve filosofie rond vrouwen speelde een grote rol in de samenwerking. Daarnaast is het ook een Fair merk dat inzet op de verantwoordelijke omgang met natuurlijke hulpbronnen. Alle producten worden in Europa gefabriceerd.
De handtassen gingen vlotjes over de toonbanken in Amerika, Nederland, Canada, België en in de online webshop in Duitsland. Deze cause-related marketingactie bracht maar liefst € 27.000 in het laatje. Een win-win situatie voor zowel Marc Cain als voor ons, want de campagne kreeg internationaal enorm veel aandacht. Wat de verkoopcijfers alleen maar ten goede kwam.

Bloggers + Plan International = Dreamteam
Naast veel online support van bekende fashionbloggers en influencers, zette actrice Sarah Rafferty, onder andere bekend als powerlady Donna uit de serie ‘Suits’, haar schouders onder de campagne #MomsxMarcCain. Via haar sociale media deelde ze de campagne die in een mum van tijd duizenden likes en hartjes verzamelde. Als ambassadrice van zowel Plan International als Marc Cain zet ze zich de komende jaren in voor meisjesrechten wereldwijd.
Ik ben trots om samen te werken met merken die bewust iets willen teruggeven om zo onze internationale gemeenschap positief te veranderen. Deze handtas voor moederdag is een goed voorbeeld van een klein gebaar met een grote impact.
Verbindje merk aan een goed doel. Contacteer ons!
Vind je dit artikel interessant? Deel het met je vrienden!
Meer nieuws
Jongeren voeren creatief campagne
De ideeën van jongeren zitten verweven in de dagelijkse werking van Plan International. Als kinderrechtenorganisatie versterken wij wereldwijd de meningen...
Sociaal ondernemen: 3 tips om jouw medewerkers te betrekken
Hoe kies je welk goed doel je wil ondersteunen met je bedrijf? Op welke manier kan je sociaal ondernemen en...
Solitha ontwerpt haar eigen patroon en toekomst
Jongeren in Tanzania vinden moeilijk een job omdat ze niet naar school gaan of niet de juiste opleiding volgen die...