Wil je bij een NGO werken, meer bepaald Plan International, omdat wij ons inzetten voor kinderrechten en gelijke kansen voor meisjes en jongens? Ben je op zoek naar een boeiende, aangename werkomgeving in een Belgische en internationale context?
Houd je ervan om businessprocessen te optimaliseren en je collega’s met raad en raad bij te staan? Heb je ervaring met CRM en verwerking van data? Ben je oplossingsgericht, leergierig, analytisch én een gemotiveerde teamplayer?
Dan ben jij misschien onze nieuwe collega!
Om de straffe ambities van Plan International België nog sterker te vertalen naar een betere toekomst voor kinderen en jongeren, zijn we op zoek naar een enthousiaste en vaardige Data & System Support Officer (m/v/x)!
Over Plan International België
Plan International België werkt al meer dan 35 jaar aan een wereld die rechtvaardig en veilig is voor alle kinderen. Ieder kind heeft recht op onderwijs en moet de kans krijgen zich te ontwikkelen. Deze roep om rechtvaardigheid begint bij dezelfde kansen voor meisjes en jongens. Meisjes worden nog te vaak achtergesteld en gediscrimineerd, soms zelfs bedreigd en mishandeld.
Plan International België maakt deel uit van een ambitieuze internationale federatie met projecten in bijna 80 landen (waaronder België). Met onze projecten genereren we impact, via beleidsbeïnvloeding, sensibilisering en projecten met en voor kinderen en jongeren.
Plan International België is een sterk groeiende organisatie. Tijdens de laatste 5 jaar steeg ons inkomen van 14 miljoen naar 20 miljoen en groeiden we van 40 naar meer dan 65 zeer gedreven collega’s.
Functie
Je maakt deel uit van de afdeling Data & Systems, die onder meer verantwoordelijk is voor het beheer en de verwerking van de data van alle donaties aan Plan International België.
Als Data & System Support Officer, speel je daarbij een belangrijke rol! Je staat in voor:
Procesoptimalisatie binnen CRM
- Voorstellen doen ter verbeteringen aan de businessprocessen – data & system gerelateerd
- Uitwerken, testen en implementeren van deze verbeterprocessen
- Dit documenteren en up-to-date houden
Procesgebonden user support voor CRM-gebruik door collega’s
- Training organiseren, geven en inplannen
- Beschikbaar zijn voor vragen
Uitvoeren van updates en upgrades in CRM
- Begrijpen van de impact van de upgrades op de huidige processen
- Toelichten aan de gebruikers van wijzigingen met impact op de bedrijfsprocessen
- Testplan uitwerken en verantwoordelijken aanduiden voor het testen van de verschillende businessprocessen
- Defecten aan systemen melden en opvolgen
- Upgrade inplannen en opvolgen
Uitvoeren van datacorrecties in CRM op vraag van de Data Analyst
- Datacorrecties uitvoeren en terugkoppelen naar de Data Analyst
- Installeren van checks zodat data correcties overbodig worden
Problem solving
- Eerste aanspreekpunt zijn voor problemen en/of foutmeldingen door collega’s
- Loggen van problemen en/of foutmeldingen bij de systeemontwikkelaar en interactie verzorgen met helpdesk
- Voorstellen van work arounds indien niet onmiddellijk oplossing gevonden wordt
- Testen van oplossingen en deze overmaken aan de collega’s
- Documentatie aanpassen indien nodig
User beheer binnen Systemen
- Toegang aan collega’s verschaffen en stopzetten