Het Belgisch Consortium voor Noodhulpsituaties (Consortium 12-12) vzw zoekt een communicatie- en fondsenwervingsmedewerker/ster (contract van onbepaalde duur - voltijds)

 

Consortium 12-12

Wil je de humanitaire actie concreet ondersteunen, in nauwe samenwerking met de teams van de grootste organisaties uit de sector in België? Dan is deze baan misschien iets voor jou.

Consortium 12-12 lanceert fondsenwervingscampagnes in België wanneer een uitzonderlijke humanitaire crisis (tsunami, aardbeving, hongersnood...) de meest kwetsbare bevolkingsgroepen in één of meer ontwikkelingslanden raakt.

Het permanent secretariaat, dat in Brussel is gevestigd, lanceert en beheert de oproepen tot het geven van giften, in nauwe samenwerking met de teams van de zeven organisaties die er lid van zijn: Caritas International, Rode Kruis van België, Dokters van de Wereld België, Handicap International België, Oxfam België, Plan International België en UNICEF België.

Wij zijn actief op zoek naar een medewerker/ster dat zich zal bezighouden met de communicatie en de fondsenwerving, evenals met de administratieve ondersteuning die nodig is voor de goede organisatie van de oproepen en voor de goede werking van het secretariaat.

 

BELANGRIJKSTE VERANTWOORDELIJKHEDEN VAN DE FUNCTIE

  • Bijdragen aan de goede zichtbaarheid van het Consortium door te zorgen voor de werking en de updates van de website en de sociale media, zowel tijdens als buiten de fondsenwervende evenementen;
  • Zorgen voor de goede werking van de online donatieplatforms en -systemen (IRaiser), sociale media (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn) en andere technieken (sms), in samenwerking met de dienstverleners, tijdens de oproep tot donaties;
  • Zorgen voor de operationele coördinatie van de productie en distributie van visuals met het grafisch bureau en de reclamebureaus, de opvolging van de digitale fondsenwerving (met de digitale marketeer) en de follow-up van de ontvangen/toegezegde donaties (dossierbeheer), tijdens de periode van de oproep tot donaties;
  • Zorgen voor het goede verloop van de interne communicatiekanalen (Slack), alsook voor de communicatie tussen de teams van de aangesloten organisaties, tijdens de periode van de oproep tot donaties; • Zorg dragen voor de communicatie met de donoren tijdens en na elke oproep tot donaties, alsook voor de verzending van fiscale attesten (met de leverancier); • Zorgen voor coördinatie en rapportage na elke oproep tot donaties, op basis van de rapportagerichtlijnen van het consortium en in coördinatie met de lidorganisaties; • Zorgen voor budgetbewaking met betrekking tot communicatie, fondsenwerving en donorrelaties van het consortium; • Zorg dragen voor de algemene administratieve opvolging van de vzw (post, telefoon, agendabeheer, facturenbeheer, administratieve updates).

 

KADER VAN DE FUNCTIE

De Communication & Fundraising Officer werkt nauw samen met en onder toezicht van de Consortium Coordinator. Het secretariaat wordt ook bijgestaan door een boekhouder en een vrijwilliger.

 

JOUW PROFIEL

Jouw opleidingsachtergrond:

  • Een bachelor- of masterdiploma in communicatie en/of marketing, eventueel in andere menswetenschappen;
  • Een aanvullende opleiding in marketing en digitale communicatie (of gelijkwaardige ervaring) is een pluspunt.

Jouw ervaring en vaardigheden:

  • Je hebt ten minste drie jaar werkervaring, waarvan 2 jaar relevant ervaring voor deze job;
  • Je hebt ervaring of praktische kennis op het gebied van digitale communicatie en/of marketing, waaronder contentbeheer van websites (WordPress) en sociale media (inclusief kennis van zakelijke tools);
  • Je bent meer dan comfortabel in het beheren van donor databases (IRaiser, Swordfish, Sendinblue...), in overeenstemming met het GDPR-kader;
  • Je weet hoe je contractuele relaties met dienstverleners (digitaal communicatiebureau, digitale marketeer...) moet beheren;
  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans. Je bent in ieder geval in staat in het Frans te werken en hebt een goede kennis van het Engels;
  • Je hebt een perfecte beheersing van MS Office;
  • Jouw ervaring op het gebied van budgettair en administratief beheer is een sterke troef;
  • Jouw kennis van of ervaring met Indesign en Photoshop is een pluspunt;
  • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden.

Jouw persoonlijkheid:

  • Je bent georganiseerd, nauwkeurig en precies;
  • Je werkt autonoom en efficiënt;
  • Je bent stressbestendig en beschikbaar, vooral tijdens de oproep voor donaties van Consortium 12-12;
  • Je bent diplomatiek en een teamspeler;
  • Je hebt affiniteiten met de humanitaire hulpsector en de internationale samenwerking.

 

ONS AANBOD

  • Een voltijds contract voor onbepaalde tijd;
  • Een maandsalaris van 2.600 € /maand (bruto);
  • Extralegale voordelen: maaltijdcheques, 13e maand, hospitalisatieverzekering, abonnement openbaar vervoer, GSM-abonnement;
  • Startdatum: zo snel mogelijk.

 

INTERESSE?

Solliciteer zo snel mogelijk (begeleidende brief en CV, bij voorkeur in het Nederlands) via dit formulier.

Gezien we snel op zoek zijn naar iemand, zullen de selectiegesprekken beginnen zodra de eerste sollicitaties binnenkomen.

Uw gegevens zijn geautomatiseerd en zullen vertrouwelijk worden behandeld.

In het kader van deze aanvraag worden uw gegevens gedurende een periode van 6 maanden bewaard.

Alleen de personen die gemachtigd zijn door ons Algemeen Vertrouwelijkheidshandvest zullen toegang hebben tot uw gegevens voor strikt interne doeleinden.