In de loop van het fiscaal jaar 2020 bedroegen de subsidies voor Plan International België € 5.655.084 (28 dossiers) die bestaan uit bijdragen door de Europese Unie, de federale overheid, Enabel, Wallonië-Brussel International, de UEFA Foundation for Children, de provincie Antwerpen, de gemeenten Gent, Mechelen en Sint-Truiden, de stad Brussel en YOUCA.

Bekijk hier de gedetailleerde financiële cijfers van Plan International België

Plan International België rolt volop het vijfjarenprogramma uit dat sinds 2017 door de Belgische ontwikkelingssamenwerking gefinancierd wordt, en dit in 5 landen (België, Benin, Bolivia, Niger en Vietnam). In 2019 werd dit vijfjarenprogramma extern geëvalueerd. Dit was een sleutelmoment voor onze organisatie, gezien we voortdurend streven naar verbetering in onze werking. Je vindt de evaluatie en de extra engagementen die we op basis van de aanbevelingen aangaan op onze website.

Meer informatie hier.

We blijven ook volledig betrokken bij de projecten in Ecuador, Laos, Peru, Rwanda, Senegal en Tanzania.

Wat betreft de humanitaire projecten, waren onze partnerlanden voor het fiscaal jaar 2020 Burkina Faso, de Centraal-Afrikaanse Republiek, Mali, Niger, Oeganda en Rwanda. De projecten in deze landen stellen ons in staat om onze financieringsbronnen en soorten interventies te diversifiëren.