Wil je bij een NGO werken, meer bepaald Plan International omdat wij ons inzetten voor kinderrechten en gelijke kansen voor meisjes en jongens? Ben je op zoek naar een boeiende werkomgeving en draag jij SDG en CSR een warm hart toe? Wil jij dé inspiratie en hét aanspreekpunt zijn voor fundraising bij bedrijfspartners en hun beleid en acties hierrond? Dan ben jij misschien onze nieuwe collega die binnenkort mee op bezoek mag bij Connections, Canon, Allianz Memorial van Damme, Delaware, Van  de Velde, enz.

Om de straffe ambities van Plan International België verder te realiseren rondom de verdere uitbouw van onze samenwerking met Belgische corporate partners, zijn we op zoek naar een energieke en waarden-gedreven Key Account Manager (m/v/x).

Als Key Account Manager ben je verantwoordelijk voor het verstevigen van de bestaande en geleidelijk verdere uitbouw van nieuwe partnerships met Belgische bedrijven met als finale doel onze inkomsten te verhogen.

Je verbindt hun CSR (Corporate Social Responsibility) en SDG’s (Sustainable Development Goals) beleid met onze waarden en werking. Je gaat daarnaast, samen met je verantwoordelijke, ook op zoek naar nieuwe corporate partners en inspireert hen tot samenwerking met echte impact.

Jij bent hun vaste aanspreekpunt en bouwt een lange termijn-relatie op, zodat zij zich loyaal en betrokken voelen bij Plan International. Qua projecten gaat het vaak over het opzetten van content campagnes maar evengoed over events of workshops die je mee coördineert of autonoom volledig voor je rekening neemt. 

Over Plan International België

Plan International België werkt al meer dan 35 jaar aan een wereld die rechtvaardig en veilig is voor alle kinderen. Ieder kind heeft recht op onderwijs en moet de kans krijgen zich te ontwikkelen. Deze roep om rechtvaardigheid begint bij dezelfde kansen voor meisjes en jongens. Meisjes worden nog te vaak achtergesteld en gediscrimineerd, soms zelfs bedreigd en mishandeld.

Plan International België maakt deel uit van een ambitieuze internationale federatie met projecten in bijna 80 landen (waaronder België). Met onze projecten genereren we impact, via beleidsbeïnvloeding, sensibilisering en projecten met en voor kinderen en jongeren.

Plan International België is een sterk groeiende organisatie. Tijdens de laatste 5 jaar steeg ons inkomen van 14 miljoen naar ruim 22 miljoen en groeiden we van 40 naar meer dan 65 zeer gedreven collega’s.

Functie

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Kwaliteitsvolle samenwerking en lange termijn relatieopbouw tussen Plan International België en corporate partners in België: gesprekspartner op het vlak van hun SDG- en CSR-beleid, gepersonaliseerde aanpak, loyaliteit verstevigen, uitbreiding financiële en pro-bono ondersteuning
  • Naamsbekendheid verhogen in corporate wereld: bedenken, organiseren, uitwerken en coördineren van campagnes, evenementen en communicatie, netwerking
  • Uitbreiding van onze corporate fundraising & Plan-community: identificeren juiste kanalen, actief contact opnemen, leads en prospects omzetten in concrete succesvolle samenwerkingsverbanden, nieuwe pistes uitwerken met evenwicht tussen tactische en strategische aanpak
  • Accountmanagement van A tot Z: contactpersoon, dossieropvolging, administratie & ethical check, CRM, analyse cijfers

Profiel

Ervaring

  • Je hebt bij voorkeur minimaal zes jaar ervaring in een accountmanagement, B2B, aftersales, fundraising of klantgerichte functie waarin je in contact stond met diverse doelgroepen
  • Je hebt ervaring in het omzetten van behoeften-analyses in concrete resultaten, het verhogen van inkomsten waarbij emotie een belangrijk aspect was
  • Je hebt een goed begrip van de bedrijfswereld en van de rol die een CSR-beleid binnen een bedrijf kan spelen, of kan je dit snel eigen maken
  • Je hebt idealiter ervaring in het organiseren en coördineren van activiteiten, beurzen of evenementen en netwerking.
  • Je hebt ervaring met het opvolgen van de administratieve kant en het analyseren resultaten, gebruik van CRM-systemen of gelijkaardige databases.

Vaardigheden en attitude

  • Je legt graag kwaliteitsvolle contacten, bent een sterke netwerker met goede sociale vaardigheden, gaat graag de baan op om nieuwe mensen te ontmoeten
  • Dankzij je actieve luistervaardigheden en je goede behoefteanalyses weet je snel waar je kan verbinden met een gesprekspartner
  • Je vertelt ons verhaal op inspirerende wijze en vertaalt dit in een concreet CSR-project voor je gesprekspartners
  • Je bent een waarden-gedreven persoon, tegelijk ben je een goede onderhandelaar en geniet je ervan om kwaliteitsvolle resultaten te behalen
  • Om vlot te kunnen communiceren beheers je Nederlands zeer goed (minimaal C1-niveau) en heb je goede kennis van het Frans en Engels (minimaal B2)
  • Je houdt je aan je woord en leeft je afspraken met bestaande en potentiële corporate partners na. Zij kunnen op jou kunnen rekenen als een aangename, professionele en oplossingsgerichte gesprekspartner
  • Je ben creatief, het uitdenken en uitwerken van nieuwe pistes, pitches, concepten rondom campagnes, activiteiten en evenementen geeft je veel voldoening
  • Je ethisch kompas zorgt ervoor dat de reputatie van Plan International België niet in vraag wordt gesteld door samenwerkingen op te starten met bedrijven die te ver afstaan van onze waarden.
  • Je neemt graag initiatief en durft met verbeteringsvoorstellen te komen
  • Af en toe ’s avonds of in het weekend aanwezig zijn op netwerk-events vormt geen probleem voor jou
  • Je verplaatst je gemakkelijk met het openbaar vervoer of via car-sharing
  • Je kan vlot overweg met MS Office (Excel,Word, prestentatietools)
  • Je werkt graag samen en transversaal met andere teams binnen de organisatie

Andere competenties

  • Interesse voor kinderrechten, rechten van meisjes en gendergelijkheid
  • Objectieven behalen
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Organisatiebetrokkenheid tonen
  • Resultaatgericht
  • Doorzettingsvermogen
  • Behulpzaam
  • Positieve mindset
  • Digital mindset
  • Netwerker
  • Teamplayer

Ons aanbod

  • Een boeiende en aangename werkomgeving in een Belgische en internationale context, bij een internationale en ambitieuze NGO
  • De kans om een verschil te maken voor kinderen en jongeren in onze partnerlanden en in België.
  • De kans om je professioneel te ontwikkelen met fijne, competente, gemotiveerde en sociaal geëngageerde collega's
  • De kans om samen te werken met heel boeiende bedrijven, bedrijfsleiders en ambassadeurs
  • Een voltijdse arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
  • Een competitieve bezoldiging in de NGO-sector, aangevuld met extralegale voordelen (groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, gratis openbaar vervoer (woon-werkverkeer) telewerkvergoeding) en de mogelijkheid om deels te telewerken. Vanwege onze aandacht voor ecologische waarden voorzien wij geen bedrijfswagen.

Plan International België is gelegen in het hart van Brussel, vlak naast het treinstation Brussel-Centraal.

Geïnteresseerd?

Dan horen we graag van je! Stuur je CV en motivatiebrief naar job@planinternational.be met als referentie “Key Accountmanager” ten laatste op 10 november 2022.

Als onderdeel van ons beleid inzake de bescherming van kinderen en jongeren, vragen wij aan elke werknemer om een uittreksel uit het strafregister aan ons voor te leggen (model 2).

Voor Plan International zijn gelijke kansen heel belangrijk! We selecteren jou daarom op basis van je kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht je leeftijd, afkomst, geslacht, seksuele identiteit, religie of andere criteria die geen verband houden met de functie.

Voor meer informatie over onze organisatie: https://www.planinternational.be/nl.