Heb jij zin om als Payroll/HR Officer voor een groeiende NGO te werken? Word dan onze collega (m,v,x) bij Plan International België 

 

Plan International België

Plan International België werkt al 35 jaar aan een wereld die rechtvaardig en veilig is voor alle kinderen. Alle kinderen hebben recht op onderwijs en kansen. Die rechtvaardigheid begint bij dezelfde kansen voor meisjes en jongens. Meisjes worden nog te vaak achtergesteld en gediscrimineerd, soms zelfs bedreigd en mishandeld. Met projecten in 70 landen, waaronder in België, wil Plan International impact genereren, via beleidsbeïnvloeding, sensibilisering en projecten met en voor kinderen en jongeren.

 

Jouw rol als PAYROLL/HR Officer

Je combineert in deze de functie diverse ‘hard’ en ‘soft’ HR taken. Je voelt je als een vis in het water als het gaat om de loonverwerking, cijfers & rapportering, sociale wetgeving en HR-procedures. Je hebt een stevige ervaring in salarisadministratie en kan deze volledig zelfstandig van A tot Z afwerken, waarbij je niet terugdeinst voor “afwijkingen” en de “speciale gevallen”.

Daarnaast draag je ook graag bij aan de ontwikkeling van het personeel en dus ook aan onze missie, door je ondersteuning aan de werving & selectie, opleidingen, welzijn op het werk, teamactiviteiten, enz. Je ziet het helemaal zitten om dit samen met de HR Change Manager te doen binnen onze groeiende internationale ONG met enthousiaste en gedreven collega’s.

Verantwoordelijke loon- en personeelsadministratie

  • Je bent verantwoordelijk voor de volledige loonadministratie (+/- 55 personeelsleden), die je zelfstandig uitvoert;

  • Je fungeert als eerste contactpersoon bij het sociaal secretariaat en volgt loonverwerking en personeelsdossiers nauw met hen op;

  • Je bent het aanspreekpunt voor HR-gerelateerde vragen van ons personeel en onze vrijwilligers;

  • Je houdt alle personeelsdossiers up to date, van instroom tot en met uitstroom: arbeidscontracten, dimona aangiftes, verzekeringen, openbaar vervoer, wijzigingen, enz;

  • Je beheert het tijdsregistratiesysteem in al zijn facetten: nieuwe accounts aanmaken, opvolgen prestaties, verlof, ziekte, work@home;

  • Je rapporteert over de loonadministratie, personeelsaantallen, enz. zowel voor de boekhouding als voor audits en bent in staat deze toe te lichten;

  • Je volgt andere HR-administratieve zaken op: sociale maribel, educatief verlof, arbeidsongevallen, enz.

Procedures, wetgeving en HR-beleid

  • Je houdt de HR procedures en het arbeidsreglement actueel;

  • Je werkt mee en geeft vorm aan diverse HR procedures;

  • Je doet zelfstandig diverse opzoekingen m.b.t. sociaal en arbeidsrecht, je houdt de bestaande procedures actueel.

Rekrutering en selectie

  • Je ondersteunt de HR Change Manager bij de rekrutering op organisatorisch en administratief vlak: vacatures via de rekruteringskanalen plaatsen, opvolgen sollicitaties, inplannen gesprekken, eventuele deelname aan gesprekken, opvolging kandidaten.

Vormingsbeleid

  • Je ondersteunt de HR Change Manager bij het uitvoeren van het opleidingsbeleid: contactpersoon voor externe trainers, opleidingsaanbod samenstellen, inplannen en organiseren opleidingen, administratie opvolgen;

  • Je geeft (na een inwerkperiode) zelf opleiding over ons tijdsregistratiesysteem.

Welzijn op het werk

  • Je ondersteunt de HR Change Manager bij het vormgeven aan het welzijnsbeleid;

  • Je werkt het welkomsttraject verder uit en bent het eerste aanspreekpunt voor de onboarding van nieuwe collega’s;

  • Je ondersteunt de communicatie voor HR-gerelateerde zaken.

 

Wie ben jij ?

  • Je behaalde een bachelor in HR of je hebt gelijkwaardige werkervaring

  • Je hebt minimum 2 jaar ervaring met de verwerking van payroll en kan zelfstandig lonen verwerken van A tot Z, en vakantiegeld, vakantierechten en eindejaarspremies berekenen. Ervaring in het samenwerken met een sociaal secretariaat is een absolute vereiste

  • Je bezit goede kennis van de Belgische sociale wetgeving en past deze automatisch toe in je dagelijkse werk (o.m. in de salarisadministratie)

  • Je vindt je weg binnen payroll-software (sociaal secretatiaat) en MS Office, met name Excel

  • Je jongleert met cijfers en berekeningen (manueel en met Excel), beschikt over een analytische en kritische geest, en merkt cijfermatige afwijkingen meteen op

  • Je denkt proactief en oplossingsgericht

  • Je gaat zeer nauwkeurig en vertrouwelijk om met cijfers en gegevens

  • Prioriteiten kunnen stellen, organisatorisch structuur aanbrengen en kunnen multi-tasken zijn voor jou geen probleem

  • Je hebt een open persoonlijkheid als aanspreekpunt voor het personeel. Je bent in staat om je collega’s te helpen bij hun vragen op HR vlak. Tegelijk hanteer je een discrete aanpak en ga je vertrouwelijk met informatie om

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden (luisteren, spreken, schrijven)

  • Je neemt initiatief voor verbeteringen

  • Je bent een teamspeler die ook zelfstandig goed kan functioneren

  • Je bent goed tweetalig Nederlands-Frans. Je bezit een goede kennis van het Engels

  • Je hebt een brede interesse binnen HR (‘hard’ en ‘soft’ HR)

  • Je bent sterk geïnteresseerd in onze missie

 

Ons aanbod

  • Een gedreven organisatie en een enthousiast team die zich dagelijks zinvol inzetten voor een betere wereld

  • Een aantrekkelijke functie binnen een organisatie met diepmenselijke waarden

  • Makkelijk met het openbaar vervoer bereikbare kantoren gelegen in hartje Brussel

  • Een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur (ook mogelijk op deeltijdse basis), salaris op NGO-niveau aangevuld met een pakket diverse extralegale voordelen

 

Heb je interesse en zin om een bruisende, professionele en groeiende Internationale NGO te versterken met jouw talent?

Aarzel niet en stuur ten laatste op 1 augustus 2020 je CV en motivatiebrief naar job@planinternational.be, met referentie ‘Payroll/HR Officer 2020’

In het kader van onze Child Protection & Safeguarding policy vragen wij aan elke medewerker om een uittreksel uit het strafregister (bewijs van goed gedrag en zeden, model 2) voor te leggen.