Stagiair.e marketingcommunicatie, fundraising & donor services

Plan International België is een niet-gouvernementele organisatie (ngo) die kinderrechten verdedigt en in het bijzonder investeert in gelijke kansen voor meisjes en jonge vrouwen in meer dan 70 landen. Als lid van de internationale Plan koepel ijvert Plan International België voor een rechtvaardige wereld waar alle kinderen, meisjes en jongens, vrij van geweld en discriminatie kunnen leren, leiden, beslissen en groeien.

Doel van de stage: Ondersteuning van diverse activiteiten en evenementen op het gebied van marketing, fundraising en donor services binnen de NGO Plan International België. Deze stage is een prima springplank voor een verdere professionele carrière.

Opdrachtenkader

De stagiair.e kan projectmatig betrokken worden bij o.a. volgende opdrachten:

  • Voorbereiding, redactie en verspreiding van communicatietools (zoals blogs, Facebook posts en nieuwsbrieven schrijven) gericht aan nieuwe en bestaande schenkers
  • Opvolging van het productieproces van de communicatietools gericht aan nieuwe en bestaande schenkers
  • Ontwikkeling en ondersteuning bij diverse initiatieven die werving, loyauteit en retentie van schenkers bevorderen (bv. ontwikkeling van het Hello Magazine)
  • Organisatie en ondersteuning van evenementen
  • Organisatie en ondersteuning media-initiatieven
  • Onlinecommunicatie gericht aan nieuwe en bestaande schenkers (bv. ontwikkelen van Google Adwords campagne, Facebook Business)
  • Analyses-en optimalisatie schenkers lifecycle

Deze opsomming is niet limitatief, specifieke vragen van de stagiair.e of de opleiding zijn bespreekbaar.

Profiel en Vaardigheden

  • Bachelor- of Masterstudenten (NL/FR) binnen de richtingen marketing, event marketing, communicatiemanagement, handelswetenschappen, communicatiewetenschappen etc. met affiniteit voor marketing
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en teamspirit
  • Goede taalkundige en redactionele vaardigheden
  •  Zeer goede kennis van het Nederlands, een goede kennis van het Frans en Engels zijn onmisbaar
  • Goede kennis van MS Office
  • Kennis van CMS en CRM-systemen is een pluspunt
  • Zin voor initiatief, creatief, nieuwsgierig en veelzijdig
  • Affiniteit met (kindgerichte) internationale samenwerking strekt tot aanbeveling

Periode

  • De stageperiodes lopen het hele jaar door, minimum 6 weken, met een minimum van 4 dagen per week
  • Terugbetaling openbaarvervoer

Hebt u interesse en zin om een bruisende, professionele en groeiende INGO te vervoegen?

Aarzel niet en stuur uw CV en motivatiebrief naar job@planinternational.be met referentie "Stage-Markcom".